Zene
Győri Filharmonikus Zenekar
Műsor:
Bartók B.: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, BB 114 (27’)
***
A. Dvořák: VII. (d-moll) szimfónia, op. 70, B.141 (35’)
Vezényel: Rajna Martin
Győri Filharmonikus Zenekar
Műsor:
Bartók B.: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, BB 114 (27’)
***
A. Dvořák: VII. (d-moll) szimfónia, op. 70, B.141 (35’)
Vezényel: Rajna Martin
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
A Győri Filharmonikus Zenekar soproni bérleti hangversenyének műsorát a 20. század zenéjének egyik legragyogóbb remekműve, a Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára indítja, amelynek megalkotására a Bázeli Kamarazenekar vezetője, Paul Sacher kérte fel Bartókot. A négy tételes darab vitán felül a mester egyik kulcsműve: a nyitótétel „barokk” fúgájától a gyors tételek szilaj magyar tematikáján át a harmadik tétel varázslatos „Éjszaka zenéjéig” a bartóki univerzum minden fontos szegletébe bepillantást enged. A második félidőben Antonin Dvořák a kortárs és jó barát, Johannes Brahms erőteljes hatásáról árulkodó, a londoni Filharmóniai Társaság számára készült, 1885-ben bemutatott VII. szimfóniáját hallhatja a közönség, amelynek patetikus, drámai zenéje a Szláv táncok és az Új világból-szimfónia szerzőjének kevésbé ismert arcát mutatja meg. A hangversenyt a rövid idő alatt üstökösszerű karriert befutó fiatal magyar dirigens, a Győri Filharmonikusok egykori vezető karmestere, Rajna Martin vezényli.
Egy tanár és diákja. Számtalantan és nyelvélesztő. A tudás hat alom, a kié(?) a nyelv, azé a hat alom. Képnélülitelenség Túltolt, szadomaszó zózuhatag. Átludományos blöffentések és kerkédő busaságszólamok. Budapest és Szarvas, na meg Bratyiszlava, metroproliszok sötét odala. A tanár retentő húmora, mintamiénk. Letépetett nyelvirágok, nagy sebességű átmenő szósztráda.
A Petra von Kant intim írásmű, társadalmunk sokféle formátumú, életkorú nőtípusa megjelenik benne, anyáink, lányaink, ki konzervatívabban, ki merészebben próbál…
Önironikus este, élveboncolás szóközökkel, szerepjátékokkal a valóság elfogadásáért. Az ember erotikus megtestesülése és tárgyiasulása. Nyilvános body shaming.
Marta Guśniowska csodálatos és tanulságos meséje humoros hangnemben beszél a hétköznapjainkban tabusított depresszióról és az abból való kiútról, gyerekeknek és…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.